woensdag 24 juli 2024

Tasje


Twee jaar geleden vond ik de leren onderdelen voor een tasje op de handwerkbeurs in Göteborg. Intussen had ik wel wat stofjes verzameld en nu ik vakantie kreeg, wilde ik ermee aan de slag.

Bij het verzamelen van het materiaal kwam ik ook deze arme muis tegen, ooit gebreid maar door de hond 'gevangen'. Nog wat haaksels, naald kant, en stukjes frivolité... verschillende draadjes en wat restjes vilt...


Nog wat bloemen haken, uit verschillende boeken...


En dan samen voegen tot een geheel. 

Wat vind ik dit heerlijk om te doen! 


Ik vond nog een stukje tweedehands (klederdracht?) stof, te klein voor een hele achterkant, maar zo past het toch. Een geweven band als schouderband. Drukknoop hoorde bij het leerpakketje, gekocht bij Clurigt (www.clurigt.se). Zelfs compleet met naald en garen naar keuze. 


Voor de binnenkant gebruikte ik een stukje Oostenrijkse klederdracht stof. En in drie dagen heb ik een nieuwe tas. Dochter vond 'm veel te druk, maar ik ben er blij mee. 

3 opmerkingen:

  1. Hij is echt super geworden met al die verschillende restjes bijzondere stoffen. Niets te druk. Precies goed!
    Groetjes Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt. Een echte blikvangers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tas! Om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!