zondag 28 januari 2024

Foto's week 4: dooi

 


En deze week was het ineens boven 0, maandag met veel regen en gladheid ellende. Dinsdag met zon. We zien weer kleur! Kon het niet laten om te zoeken naar sneeuwklokjes, maar dinsdag nog niks te zien. Zaterdag ontdekte ik de eerste puntjes boven de grond.


Woensdagochtend toch weer een beetje sneeuw, maar de rest van de dag regen.



Donderdag een prachtige dag...



Voor het werk op pad in de zon, hier de kerk van Burseryd en hieronder was ik bij de kerk van Södra Hestra...



Genieten onderweg...


Vrijdag sprak ik iemand die het weer 'varannan dags väder' noemde, om de anderste dag weer. En inderdaad vrijdag regende het bijna de hele dag. Ook al begonnen we met nachtvorst.

Zaterdag weer vorst 's morgens en mooi weer...



Was aan het bijkomen van migraine, dus het werd maar een klein rondje, maar toch genieten.






Zondagochtend bewolkt, maar wel tijd voor een langer rondje bos, met een verrassing...



Ineens ontdekte ik dat er iemand naar me keek. Ze bleef lang genoeg staan om in te zoomen en een foto te maken. Kennelijk was de wind goed, de hond merkte er niks van. Pas toen we buiten gezichtsveld waren gelopen, kwam de eland in beweging en bleek dat het er twee waren. Lastig die schutkleur, maar met een beetje goede wil kun je ze wel vinden op de foto hieronder. Je kunt altijd nog op de afbeeldingen klikken voor een groter plaatje. 


In het bos zie je niks meer van alle sneeuw, alleen nog wat ijs over. Waarschijnlijk hebben de elanden hier gedronken...

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi Corina! Hier bloeien de sneeuwklokjes in mijn voortuin al vanaf eind december. Dat is best wel vroeg.
    Hopelijk ben je goed hersteld van de migraine; ik weet wat het is, maar heb nu gelukkig goede preventieve medicijnen.
    Ik heb weer genoten van je foto's! Zó bijzonder als je wild tegenkomt in het bos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het delen van weer schitterende foto's, het lijkt me heel bijzonder zulke grote dieren van dichtbij in het wild te mogen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's van jouw land. Ik geniet mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor alle mooie foto's die je laat zien.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is echt kwakkelweer bij jullie, wat geeft dooi een hoop viezigheid.... Maar met het zonnetje erbij ziet de wereld er meteen weer veel mooier uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!