zaterdag 21 mei 2022

Fotoblogje eerste helft mei

 


Even terug naar eind april...


Wat een feestje met alle bosanemoontjes.

De honingbes bloeit als een van de eerste fruitstruikjes en de beide soorten werden goed bezocht door hommels en andere insekten.

Mos met tegenlicht...

Ook anemoontjes in eigen tuin.




Manlief krabde de voordeur helemaal kaal, en van mij kreeg de deur toen een verse laag beschermende olie. Huisnummer opgeschuurd en een nieuwe slotplaat achter de sloten... Weer als nieuw!




Mei begint met mooi weer, en nu wordt alles dagelijks groener, en dagelijks nieuwe bloemen.



En warm genoeg dat de was naar buiten kan, in gezelschap van Molly.



De rode bes zit vol 'bloemen'.









En soms komt je dan vrolijk een haas tegemoet gerend, die pas op het laatste moment omkeert de de kant in sprint.


Dotterbloemen langs het water.







Zo heerlijk te zien hoe de tuin en de natuur in het algemeen ontwaakt na de winter. Dieren worden ook steeds actiever, en hoewel ze niet vaak op de foto belanden, zien we toch veel reeën en elanden.








De lidcactus dacht niet te bloeien met kerst, maar het kon nu nog wel...


Even met het oude Saabje een rondje rijden...




Blijft mooi bij het water.



En ja ja, 11 mei hebben we bloesem in de tuin!




Intussen is Fanny erbij gekomen, de hond, dus nu zie je vanzelf meer bosfoto's. In het begin was het lastig te fotograferen met haar erbij, maar nu zijn we meer aan elkaar gewend, dus nu lukt het wel.








Jammer dat de camera van de telefoon zo verkleint, want ze waren echt super goed te zien voor ons, manlief en Fanny en ik zagen zomaar twee elanden terwijl we in het bos liepen! Hij had dat nog nooit meegemaakt zo, ik wel een keer in het tijdelijke huis 3 jaar geleden, en dan een paar keer dat ik in de tuin was en er aan de andere kant van de beek een of meer liepen... Maar hier in het bos was ook voor mij voor het eerst.




En volgens mij is het nu weer zo'n lang verhaal/serie foto's dat ik nu eerst maar stop... Zo genieten van de lente. Nu ook al een paar dagen warm genoeg om buiten te eten, heerlijk!

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi daar alles is denk ik wat later dan hier een eland tegen komen nou.....dat zou ik ook wel willen. Geweldig zo n belevenis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige natuurfoto's en je woont er zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's.
    Met het zien van je huisnummer, kreeg ik een glimlach. Want mijn ouderlijk huis heeft hetzelfde huisnr.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!