donderdag 22 oktober 2020

Tweede hands

Snuffelen in een tweedehands winkel, heerlijk vind ik dat! En zeker als je dan ook nog zulke leuke dingen vindt. Laatst was ik in Gislaved voor een boodschap en kwam langs de tweede hands winkel daar (voor het goede doel). Nu was ik daar wel vaker langs gelopen, maar nooit op een moment dat hij open was. Gelukkig vindt dochter dat ook wel leuk dus gingen we nu maar eens binnen snuffelen.

Behalve deze mooie boeken, vond ik ook een naaidoos op pootjes, zoals die hier gebruikt werden rond de jaren 1950-1960 (??). Ik was sterk en liet 'm staan, maar vervolgens had ik toch spijt en gelukkig was hij er een week later nog...

Een fijne hoogte voor bij m'n handwerkhoekje op de bank, kan fatsoenlijk bij m'n kopje thee. En er kan lekker veel in van dingen die ik bij de hand wil hebben. Een schaar, een pen, stekenmarkeerders, centimeter enz. En zelfs nog ruimte voor de extra bolletjes van de de projecten waar ik op de bank aan werk (meest 's avonds).

Eenmaal thuis vond ik ook nog een dikke envelop in de brievenbus, bleek een bonusboekje te zijn van de Zweedse frivolité vereniging, met een spoeltje! 

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vondst, dat naaidoosje!
    Ik zou het ook gekocht hebben als ik er hier één zag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid, schitterend! Wat heerlijk, dat hij er nog stond, want het is een heel handig kastje zo te zien. Vast ooit op maat gemaakt voor de echtgenote van een timmerman...
    En ook die mooie boeken nog, wat een heerlijk vondst heb je gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om die naaitafel te zien. Ik heb er net zo een maar dan zeer antiek van mijn overgrootmoeder. Hij is wat kleiner en er hangt een laatje onderaan, maar verder precies hetzelfde. Ik heb zoiets ook nog een keer in een Frans landhuis zien staan tijdens onze vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bekijk de foto nog eens goed en zie dat er aan jouw naaitafel ook een laatje hangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet alleen leuk meubeltje maar ook nog eens functioneel.
    De letters c o voor rina en het wordt heel persoonlijk:-)

    Laat mij nou net op FB een Zweeds naaitafeltje(te koop) tegenkomen van gelijk model als het jouwe met in klep de naam Maria en het jaartal 1948.
    Zal het online via Ria naar jou sturen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige naaidoos/-tafeltje. Ik had de verleiding ook niet kunnen weerstaan als ik die in een kringloop zag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!