maandag 26 augustus 2019

Sy och Hantverkfestivalen


In Nederland vond ik het altijd leuk om handwerkbeurzen te bezoeken. Dus hier gekeken of er ook zoiets was. En zowaar een grote gevonden, die op verschillende plekken in Zweden georganiseerd wordt, namelijk Sy och Hantverkfestivalen. En afgelopen weekend was Göteburg aan de beurt, dat is met ca. 2 uur rijden de dichtstbijzijnde en gelukkig vond ik een lieve vriendin bereid mee te gaan.

Sy betekent naaien, dus er was ook heel veel op dat gebied, erg mooie stoffen. En heel veel breien. Wat minder was aanwezig quilten, borduren en kantklossen. Bij een kanklosstand vond ik deze voorbeelden, geklost met breigaren en dan ook gecombineerd met breiwerk, erg inspirerend!


Heb niet zoveel foto's gemaakt, moest eerst ook weer even wennen aan de drukte (wat wen je dat snel af zeg), en de veelheid aan kleuren en materialen. Ik vond soms stands ook niet zo overzichtelijk, en vooral de duurdere (prachtige) wollen garens waren flink vertegenwoordigd. Ik ben gevallen voor de wanten, heb een pakketje gekocht en een boek met mooie patronen.


1 opmerking:

  1. What a wonderful time you must have had and sounds like good yarn find too😀 look forward to seeing your mittens!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!