donderdag 4 juli 2019

Blog


(Nederlands hieronder) Jag tycker mycket om handarbete, och skriva om handarbete. Nu är det dags at börja skriva i svenska. Det blir en bra övning. 😅Om du hittas någonsin fel, berätta för mig, tack! Mitt nya blogg heter "Handarbete av Corina". Blogg "Handwerktuin" (betyder handverk-trädgård) stannar på nederländska, och jag posta bilder om naturen bara här.

Al een tijd twijfelde ik over wat ik ging doen met m'n blog, ik wil m'n Nederlandse volgers niet kwijt, maar wil ook wel aan Zweedse mensen laten zien wat ik zoal maak. Nu vind ik zelf blogs waar twee talen onder elkaar staan niet prettig, en om nu over te gaan in het Engels... het Engels gaat ook een beetje naar de achtergrond nu ik zo hard bezig ben om Zweeds te leren... En in het Zweeds schrijven is een goede oefening. Ook is de blognaam is niet uit te spreken in het Zweeds, de -ui- klank is hier niet bekend, laat staan dat twee klinkers naast elkaar een andere klank maken, ik had er wel een beetje genoeg van dat steeds uit te leggen.

Nu had ik nog een blog open staan dat ik al jaren niet gebruikte, en die heb ik nu aangepast naar een Zweeds handwerkblog. Daar ga ik alleen over handwerken schrijven. LINK De naam was ook nog twijfelen, maar de tuin is minder behoefte dan in Nederland, hier hoef ik niet krampachtig een stukje natuur voor mezelf te creëren, de tuin is onderdeel van het landschap waarin in woon. Dus ik heb maar gewoon simpel gekozen voor (vertaald): handwerk van Corina.

De Handwerktuin blijft gewoon zoals het is, in het Nederlands, met niet alleen foto's en verhalen van m'n handwerk maar ook een beetje over het leven in Zweden, foto's die ik maak hier in de tuin/de omgeving/tijdens uitstapjes. Dat fotograferen vind ik gewoon leuk en dan is het ook leuk om daar iets van te delen. Als jullie suggesties hebben over wat je hier graag of juist niet wilt lezen/zien dan hoor ik het graag.

4 opmerkingen:

  1. Goed idee! En leuk en stoer dat je al in het Zweeds gaat bloggen!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad stoer maar wel leerzaam. Ik heb even gekeken en mmm ik geloof niet dat ik er heel veel van begrijp. Het is dat is er als iets over gelezen had in het Nederlands. Zet je nog wel op beide blogs een duidelijke link naar de ander?
    Succes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, ga je blog in het Zweeds volgen op Bloglovin, wie weet leer ik een beetje Zweeds ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!