zondag 20 november 2016

Kerstklokje en sterretje


Alvast een kerstklokje gemaakt met spoeltjes. Het patroontje is van Inga Madsen, uit haar boekje Orkeret julepynt (in Deens). Het garen was Fabulux. Bij de toer onderaan zat een voor mij nog nieuw techniekje, nl. 'daisy picots', ringetjes die met twee spoeltjes worden gemaakt, het is dus niet een miniringetje met boogjes eromheen, maar het hele bloemetje wordt in 1 keer gemaakt. Dat heb ik wel eerst even getest met wat dikker garen.


Dat lukte, dus toen kon ik verder met het klokje. Ik gebruikte als extra voor de hartjes van de bloemetjes Venus 70 in donkergroen dat ik nog op een spoeltje had liggen. Geen snel patroontje, maar wel leuk. Met dit dunne garen werd het klokje ca. 4 cm hoog.




En ook nog maar even een sterretje gemaakt, met Wonderfil Accent. Lekker mini. Het patroontje is van Marilee Rockley en vind je HIER.


3 opmerkingen:

  1. Ha die Corina,
    Leuk!
    Foto heb je goed gemaakt ...
    Het klokje is echt een leuk dingetje :-)
    dat wordt moeilijk zoeken in de kerstboom!

    Groetjes,
    Hanke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kunstwerk! Knap hoor. Liefs,Mariam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!