dinsdag 4 oktober 2016

Lappenpoppen deel 2


Van A la Sascha verscheen afgelopen week een nieuw boek, over lappenpoppen. Het eerste was zo succesvol dat er een opvolger is gemaakt. En ik mocht weer testhaken. Dit patroon is ook los te koop, daarom kon ik het eerder al laten zien.

Gehaakte lappenpoppen 2

Een leuke toevoeging in dit deel, zijn kleertjes. En ook die mocht ik testen in april.


Zo haakte ik dit leuke jurkje van wat restjes garen (daarom ook ietsje andere onderkant).


Nu vind ik het voor de kikker geen noodzakelijke toevoeging, maar heel toevallig past het jurkje ook de pop van mijn dochter.


Toen werd ik nieuwsgierig of de kleine versie, voor de kleine lappenpoppen, ook zou passen bij een popje van mijn dochter. Ik had geen kleine lappenpop getest trouwens, dus daarbij kon ik niet passen of het jurkje goed valt.


Maar dit jurkje (ook van restjes) bleek heel goed te passen bij een kleiner popje van mijn dochter, dat ze van een tante kreeg.


Van de restjes van de restjes (ha ha) haakte ik daar toen een mutsje bij. Nou ja, zo kon ik dus fijn patronen testen voor het boek, en hield er nog bruikbare dingetjes aan over.


Meer Poppennieuws op deze Dinsdag Poppendag vind je bij:

Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Lydia,
Mariam,
Nienke,
Petra,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn en
Sandra!

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik vind de uil prachtig en heel leuk dat er nu kleertjes in het boek staan, al lijken mij die inderdaad meer voor "echte" poppen dan voor die lappenpoppen. Multifunctioneel ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk het boek heb ik ook uit deel ! maakte ik het schaap vond hem qua vorm tegen vallen dus heb er zelf wat aan veranderd de armen heb ik langer gemaakt. vind de kop nog steeds aan de grote kant nu maar eens het mini schaap maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat boek is veelzijdig genoeg, zeg. Allemaal even leuk. Mooi dat het ook de poppen past...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk! Ik sta nog erg in dubio of ik het boek zal aanschaffen of niet...
    Je hebt een goede bestemming voor de kleertjes gevonden. Ik vind ook dat de lappenpoppen het niet echt nodig hebben. Veel leuker om voor een echte pop te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn boek is besteld, dan kan ik ze ook testen, ik haakte al eerder het konijn, krokodil, pinguin en schaap van de mini's, ze zijn geweldig en nu kan ik ze die mooie kleedjes aandoen of ze ook gebruiken voor mijn popjes, net als jij!

    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige uil! Ik heb het eerste boek, maar nog steeds niks uit gehaakt..
    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!