zondag 3 juli 2016

Tuin en kippen


M'n blog heet niet voor niets HandwerkTUIN, want naast handwerken houd ik ook van tuinieren en hebben we een redelijk grote tuin voor bij een huis midden in het dorp. Daar heb ik de laatste tijd meer tijd in door gebracht dan met handwerken, dus hoog tijd dat ik daar weer iets van laat zien.


Hier een paar plaatjes van m'n zwarte vlier, die wordt elk jaar mooier. Gisteren de kornoelje ernaast wat teruggeknipt om de vlier weer ruimte te geven.


M'n tuin begint meer en meer de sfeer te krijgen die ik graag wil, al zijn er nog wel een paar hoeken die nog de nodige aandacht kunnen gebruiken. Maar van een foto als deze word ik in elk geval blij.


De japanse wijnbes zit al weer goed vol,het zal niet lang meer duren voor we daar van kunnen plukken. Er is al wel van allerlei ander lekkers te snoepen:





En nog wat beloftes voor de toekomst, een paar peren, en dit jaar lijkt het er ook op of we een paar appeltjes gaan krijgen.



En natuurlijk allerlei bloemen. Prikneusjes vindt dl momenteel leuk, en dan even je neus erin steken, zodat je de prikkertjes voelt. Leerde ik vroeger al van oma. Mooi om dat soort dingetjes nu door te mogen geven.





En dan het leukste nieuws voor het laatst, we hebben sinds vorige week zaterdag weer kippen, vijf Barnevelder dames scharrelen nu gezellig in de vergrote kippenren.


Allemaal net een beetje anders van kleur, Ze zijn redelijk rustig, slim en helpen om het onkruid en de slakken de baas te worden. En dl is blij met ze, ze vertelt ze hele verhalen, commandeert ze, en brengt ze allerlei lekkers.

En woensdag hoorden we ineens een enorm gekakel, en ja hoor, ze leggen al eitjes. Gemiddeld heb ik nu vier eitjes per dag. Lekker!


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om in je tuin rond te mogen kijken. Prachtig die donkere vlier en al dat lekkere hapfruit. Fijn dat de kipjes zich thuis voelen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een tuin om van te smullen en met geur en kleur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuin. Daar kun je trots op zijn. Leuk om zo even mee te mogen genieten. Misschien moet ik in mijn postzegeltje ook maar wat kippen nemen, dan kunnen ze zich tegoed doen aan de slakken, want die krengen vieren feest hier. Maar ach ons tuintje is veel te klein voor kippen. Ik moet de slakken maar gewoon vriendelijk verzoeken een ander stekkie te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen en te zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!