zondag 31 december 2023

Jaarwisseling

 


Hoe was jullie 2023? Voor mij was het een geweldig jaar, eindelijk een baan gevonden die bij me past, in maart mocht ik beginnen als diaconie assistent in onze kerk (ja, in Zweden is dat een betaalde baan), in eerste instantie voor 9 maanden maar al in de zomer kwam de vraag of ik vast wilde blijven, dus sinds 1 december is het een vast contract. Heel blij met deze baan, heerlijk onder de mensen, kunnen helpen en zelf ook ontwikkelen. 

Ook zijn de eerste stappen gezet naar echt diaken worden, dat is een heel proces, al voor je überhaupt toestemming krijgt om de opleiding te gaan doen. De opleiding duurt dan twee jaar met halve snelheid, gevolgd door een wijding in de domkerk in Växjö... Maar zover zijn we nog lang niet. Hopelijk kom ik in 2024 weer een stukje verder in dit proces. 

Voor handwerken was er daardoor wel minder tijd, maar ik kan het toch niet laten, het plezier van iets onder je handen te zien groeien... 

Ik wens jullie allemaal een goede jaarwisseling, voorzichtig met vuurwerk en alle goeds voor 2024!

3 opmerkingen:

  1. Wat een goed bericht succes met je opleiding.
    En de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder! En je hebt evengoed nog heel veel moois gemaakt in dit jaar. Goede jaarwisseling en voor 2024 succes en alle goeds gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!