donderdag 9 december 2021

Kerst knutsels

Ook dit jaar, net als vorig jaar, verkopen de kersthangertjes het best. Misschien omdat het anders is? Ik ben er inmiddels achter dat het onmogelijk is om gewoon wolvilt te kopen hier in Zweden. Synthetisch vilt is er genoeg, in viscose, polyester of acryl of hoe het allemaal maar heten mag, maar gewoon wolvilt gek genoeg niet. Wel de merino wol om zelf vilt te maken, met viltnaald of met water en zeep... vreemd.

Dit groen heb ik ooit zelf gevilt en was lekker dik, leek me wel leuk om een setje eenvoudige boompjes van te maken.

Er werden nog extra kerstkabouters en peperkoekmannetjes besteld, dus vandaar dat je die zoveel ziet. Er ligt nog een setje klaar, ik maak er nog een paar boompjes bij en dan kan ik weer een stapeltje afleveren in het winkeltje.

Ik overweeg ook om de (zelfgetekende) patroontjes  uit te werken voor verkoop, is dat iets waarin je geïnteresseerd zou zijn?

Ook met dochter nog even aan te slag geweest met Silk Clay (letterlijk zijde klei). Een zelfhardende klei die wel leuk is om mee te werken. Grappig was dat er wiebeloogjes bij in het pakketje zaten, nog nooit aan gedacht om zoiets te gebruiken met klei. Waarschijnlijk ook omdat ik meer met fimo werkte en dat moet gebakken worden, dat lijkt me dan weer geen goed idee met plastic oogjes. We hadden nog klei over en we waren nog lekker bezig, dus er kwam ook nog een mini versie die een plekje mocht bij het Nisse-deurtje.

5 opmerkingen:

  1. Heel leuke hangertjes en een mooi hertje/rendier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je zelfs bestellingen hebt voor de kersthangers, ze zijn dan ook erg leuk. De klei ken ik niet, ziet er schattig uit :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn echt erg leuk deze vilten Kersthangertjes Corina,
    en mooi dat ze zo goed verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk, je kersthangers en geweldig dat anderen er ook enthousiast over zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!