woensdag 5 december 2012

nog meer kerstbalrokjes


Zo, weer twee kerstbalrokjes afgeleverd vandaag, dus kan ik ze hier ook laten zien. Het patroon (van mij) vind je in HZG 173. Deze is gemaakt met Altin Basak 50 kleurnummer 351 en volgt het patroon van de 1e versie. Alleen begon ik door mijn grotere kraaltjes in deze kleurtinten heen te raken, dus heb ik in de laatste ronde de bogen met aangeregen kralen vervangen door gewone bogen. Hier is dezelfde bal nog een keer, nu zonder flits:


Het leek me ook wel leuk het kerstbalrokje dat in het blad groen is ook in deze tinten te maken. En ik was wel benieuwd hoe groot ie zou worden als ik garendikte 20 zou gebruiken. En dat leverde dit op:


Het valt niet eens zo heel veel groter uit, hier hangt ie op hetzelfde balletje als waar de groene op hing in HZG, maar omdat ie net iets groter is, kan deze ook op een groter balletje:


Samen met de 3 eerste balletjes zag het er zo uit (klik op het plaatje voor een groter afbeelding):


Intussen zijn er dus weer 2 ballen leeg, ik had er nog een in de maak. Die maak ik nog af en dan wil ik nog een volgens het groene patroon maken, maar dan weer in bruin/goudtinten, zodat de lege ballen weer gevuld zijn. De overige decoraties in dit boompje worden weer anders is het plan...

3 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt,Corina.
    Deze kerstballen zullen ook niet misstaan in een kerstboom vol oude nostalgische ballen en kerst ornamentjes.

    Lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft genieten om deze mooie rokjes te zien! Ze maken een eenvoudige bal zo feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Corina, wat mooi!!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!