maandag 18 mei 2026

Skarvsöm kruis


 Dit idee bestond al langer, maar nu heb ik dan het kleine schetsje uitgewerkt tot een patroon.

Kleuren uitgezocht, alle onderdelen geknipt... Ik koos hier voor sprookjesvilt om het glas-in-lood effect te versterken.

Hier gebruik ik de lokale techniek van skarvsöm voor, waarbij je een niet rafelend strookje in de naad legt en na het naaien kort afknipt. Intussen heb ik al een paar stukjes aan elkaar zitten. Leuk om te doen, en het lijkt te worden zoals ik gedacht heb...

Voor wie in de buurt geraakt deze zomer, vanaf komende zaterdag tot in oktober is er een tentoonstelling over deze techniek in Jönköpings läns museum. Eens kijken of ik er heen kan zaterdag om bij de opening te zijn. Spannend!

1 opmerking:

  1. Dat wordt foto's maken door jou voor mij want in jouw buurt kom ik niet zomaar. Het ziet er heel mooi uit nu al

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!